TZ z druhého podniku na Slovakia Ringu

První vítězství na Slovakia Ringu slavil Václav Brejla

První závod druhého podniku Česká pojišťovna-Octavia cup 2010 vyhrál v neděli dopoledne za krásného, slunečného počasí zkušený pohárový matador Václav Brejla stylem. Na Slovakia Ringu slavil historicky třetí zápis do pohárových tabulek stylem start-cíl. Druhý skončil Jiří Navrátil a třetí projel cílem Chorvat Tiki Ivoševič.

Odložený start ve chvíli, kdy Němec Milde nemohl nastartovat auto, ještě zvýšil nervozitu v jezdeckém poli, ve kterém chyběl mladý Matouš Kubů. Po problémech ve warm upu už motor jeho auta mechanici nenatočili. Václav Brejla ale nakonec vytěžil z pole position maximum a ujal se vedení. V první zatáčce naopak doplatil na jezdeckou chybu Tomáš Pekař, který při své premiéře zajel v sobotu druhý kvalifikační čas a stál v první řadě. Do zatáčky ale nedobrzdil, vyjel mimo trať a do závodu se vrátil na posledním místě. „Moc jsem se díval do zrcátek, co soupeři, a brzdil už pozdě“, vysvětlil Tomáš. V závěru úvodního kola přišly nejdramatičtější chvíle. V nájezdu do poslední zatáčky před cílem. Za Brejlou lehce Nemec ťukl Bareše, který se roztočil a skončil stát napříč trati. „Patrik jel tvrdě a v zatáčce stačil lehký kontakt a už jsem se točil“, řekl Radek, který zůstal na trati, ale nic mu nebylo. Pouze motor mu nechtěl naskočit. Když se mu to podařilo, byl už o kolo zpět. Ivoševič se mu vyhnul jen se štěstím, ale problémy měl za nimi jedoucí Milde, který ostře brzdil a ve smyku zastavil. Vaňkáta tak vytlačil mimo trať, ale ten to ustál. Ve chvíli, kdy si německý pilot trochu couvnul, aby pokračoval, zezadu ho trefil brněnský Tomáš Kučera a pak se do toho zamotali ještě Polák Rybarzcyk s prostějovským Tomášem Kučerou. Tím ovšem závod pro toto jezdecké kvarteto skončil.

Neviditelné žluté vlajky

Po této hromadné kolizi vyjel na trať safety car, ale odstranit čtyři vozy nešlo tak rychle a závod byl na půl hodiny zastaven. Letmý start pak vyšel opět nejlépe Brejlovi, na kterého se nalepil Navrátil s Nemcem a Ivoševičem. Tahle čtveřice získala rychle náskok a bylo jasné, že se o pořadí na stupních vítězů rozhodne mezi nimi. Navrátil se držel za Brejlou a jen čekal na chybu týmového kolegy. Jenže Nemec se riskovat nebál a zaútočil. Dostal se před Jirku a toho odsunul na čtvrté místo ještě Ivoševič, který si tuto šanci nemohl nechat ujít. V šestém kole ale Patrik Nemec musel projet boxovou uličkou, protože dostal stop and go za to, že předjížděl při žlutých vlajkách. „Vůbec jsem traťového komisaře se žlutou vlajkou neviděl. Byl na místě, kde je prostě přehlédnete, protože stojí mimo zorný úhel jezdce. Ale nedalo se nic dělat, musel jsem projet boxy a tím jsem klesl na sedmé místo. Ve druhém závodě ale bude v první řadě, a tak toho snad využiji“, řekl po závodě Patrik. Podobně na tom byl Tomáš Pekař, který ale trest ignoroval a věnoval se souboji s Danem Skalickým o čtvrté místo. Tomáš sice byl úspěšný, ale po závodě dostal pětadvacet trestných sekund a rázem byl klasifikován až na devátém místě. Do tabulky si tak připsal si první, ale jen dva body.

K pole position ve druhém závodě, kdy si prvních osm jezdců mění pořadí, se tak otevřela cesta Bohumilu Pfeiferovi, který obsadil při letošní premiéře osmé místo. A první pohárové body si za bezchybnou jízdu připsali také pátý Kárný a šestý nováček Ivan Trejbal. Poslední bod zbyl na Milana Vaňkáta, který v závěrečném kole ještě zkusil předjet Kárného, ale vyjel mimo trať. „Šel jsem do toho moc ostře a to byla chyba. Nějak jsem přehlédl, že jsme už v posledním kole, protože to bych jinak už neútočil“, řekl Milan.

Navrátil dojel druhý a vede

V čele závodu se v závěru už nic podstatného nezměnilo. První místo si udržel Brejla, druhý skončil Navrátil a třetí Ivoševič. „Byl to krásný závod a na krásné trati, která se mi moc líbí. Vítězství mě samozřejmě těší, ale nebylo to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Musel jsem pečlivě hlídat soupeře za sebou. Jirka Navrátil, Patrik Nemec a Tiki Ivoševič jeli velice dobře“, poznamenal Václav Brejla. S druhým místem byl celkem spokojený i Jirka Navrátil, i když si trochu vyčítal, že nebyl agresivnější. „V úvodu jsem nechtěl zbytečně riskovat a ohrozit týmového kolegu. Dal jsem tak šanci Nemcovi. Měl jsem se pokusit Václava předjet. V závěru jel ale perfektně a šanci mi už nenabídl“, řekl Jirka, který se v poháru ujal vedení. Třetí závod, potřetí bronzový stupínek, to je bilance Tikiho ivoševiče. „Začal jsem letos dobře, tak doufám, že mi to vydrží. Při hromadné kolizi jsem ale měl obrovské štěstí. Barešovi jsem se vyhnul snad o centimetr. Pár kol jsem pak jezdil druhý před Navrátilem, ale pustil jsem ho před sebe. Jelo se na krev a já chtěl raději dojet a připsat další body“, hodnotil Tiki Ivoševič.

Výsledky – 1.závod:

  1. Brejla 25:33,017
  2. Navrátil  –2,022
  3. Ivoševič  –2,825
  4. Skalický  –10,180
  5. Kárný  –11,462
  6. Trejbal  –16,829
  7. Nemec  –18,856
  8. Pfeifer  –23,963
  9. Pekař  –33,313
  10. Vaňkát  –44,536
  11. Novák  –1:06,345
  12. Bareš  –1 kolo

Goodwill Media.

Slovenský double Václava Brejly

Václav Brejla vyhrál v neděli i na Slovakia Ringu i druhý závod seriálu Česká pojišťovna – Octavia cup 2010. V napínavém finiši dojel druhý Tomáš Pekař a třetí místo získal Slovák Patrik Nemec.

Po prvním závodě měli mechanici plné ruce práce, ale octavie Němce Mildeho i Poláka Rybarczyka byly tentokrát nad jejich síly. V případě obou Tomášů Kučerů se ale vše stihlo včas, a tak se postavili na start odpoledního závodu, stejně jako osmnáctiletý Matouš Kubů, který do prvního závod nenastoupil, protože se „uklepal“ vypínač motoru.

Vítěz útočil ze čtvrté řady

Ve druhém nedělním pohárovém dějství se čekala ještě napínavější bitva, protože osm nejlepších jezdců startovalo v opačném pořadí. Václav Brejla s Jirkou Navrátilem stáli ve čtvrté řadě, ve třetí byli Tiki Ivoševič s Danem Skalickým, ve druhé Miloslav Kárný s Ivanem Trejbalem a v první Patrik Nemec s Bohumilem Pfeiferem. Bohumil dobře odstartoval, ale pak už šli soupeři po první zatáčce přes něho. Nemec se ujal vedení, ale zezadu se dral rychle dopředu Brejla. Po prvním kole byl už třetí v pátém přišel útok na vedoucí pozici. Nemec se neubránil, a tak Václav, který v dosavadní pohárové historii nasbíral nejvíce bodů, si připsal i svůj historický double a má tak na svém kontě čtyři vítězství. „Mám z toho velice krásný pocit. Úvod závodu byl výborný, ale poslední dvě kola už bylo znát, že pneumatiky toho ve vedru měly dost. Auto klouzalo, ale malý náskok jsem dokázal udržet“, řekl šťastný vítěz.

Pekař se prosadil

Patrik Nemec se pak už musel soustředit na dravou jízdu mladého Tomáše Pekaře, který z deváté pozici, jel v neuvěřitelném tempu a po třech kolech už byl třetí, když předjel Tiki Ivoševiče. Patrik se snažil udržet soupeře za zády, ale dvě kola před koncem už to blo nad jeho síly. „Začátek závodu byl výborný, ale pak jsem začal mít problémy s pneumatikami a první místo jsem neubránil. Nakonec se přede mne dostal i Tomáš, ale se třetím místem jsem spokojen“, dodal Patrik. Tomášovi Pekařovi se rozhodující útok na druhé místo podařil dvě kola před koncem. „Druhý závod se mi jelo moc dobře. Nečekal jsem ale, že se z páté řady dostanu až na stupně vítězů. Také to byla ostrá bitva. S Patrikem jsem měl na dráze dva kontakty. Ten první byl lehký, ale při tom druhém jsem se zapotil, protože jsem ho předjížděl na cílové rovince a on se bránil zuby nehty a já musel až na trávu, ale podařilo se mi druhé místo udržet. Jsem rád, že jsem si Octavia cup mohl zkusit, moc se mi to líbilo, ale co bude dál, se uvidí. Nějaký sponzor by se hodil“, řekl Tomáš. ¨

Navrátil se ujal vedení

Čtvrtý dojel Jirka Navrátil, kterému sice nechyběl razantní vstup do závodu, ale ve třetí zatáčce trefil Tikiho a od té chvíle to šlo dobře mnohem hůře. „Zřejmě se trochu hnula geometrie a já nemohl jet tak rychle, jak bych potřeboval. Na druhou stranu soupeři přede mnou jeli výborně. Takže jsem se držel na čtvrté pozici“, poznamenal Jirka. Tiki Ivoševič se ve třetím kole posunul na třetí místo, ale Pekař a pak Navrátil byli nad jeho síly. „Bojoval jsem intenzivně s Pekařem, abych ho nechal za sebou, ale tím jsem si sjel pneumatiky tak, jsem byl v závěru rád, že jsem dojel do cíle“, doplnil Tiki.

Dramatickou podívanou nabídl opět Radek Bareš, který stál až v šesté řadě, ale jak je jeho zvykem , šel do toho hodně tvrdě a ve druhé mkole už byl za Navrátilem. Pak trochu pošetřil pneumatiky a v posledním kole zkusil předjet Tikiho. „Zatímco mě pneumatiky v závěru fungovaly, on měl problémy, a tak jsem se rozhodl, že ho předjedu. Byl to risk, ale proč to nezkusit. Vybral jsem si předposlední, levou zatáčku, protože v té poslední už by mě ubránil. Zkusil jsem to venkem a nevyšlo to“, poznamenal Radek, který se vrátil na trať na osmém místě. Mezitím ho předjeli Dan Skalický a Miloslav Kárný. Dan, který byl v prvním závodě čtvrtý, se těšil na další zajímavou bitvu, ale ze sedmého místa se ne a ne odlepit. „Auto nejelo. Teplota oleje dokonce svítila na 138 st.C a blikaly červené varovné vykřičníky. Risknul jsem, že to bude chyba počítače, a pokračoval dál, ale na dobrý výsledek to dnes nebylo“, řekl Dan.

Body za bojovnost

Miloslav Kárný nemohl první závod absolvovat ze zdravotních důvodů, ale jakmile to šlo, přijel a na Slovakia Ringu potvrdil, že stále patří k úspěšným pohárovým jezdcům. „První závod se povedl, s pátým místem jsem byl spokojený. Ve druhém to vyšlo na sedmou příčku, a tak odjíždím s dobrým pocitem“, řekl Miloslav. Ivan Trejbal zabodoval i ve druhém závodě, když dojel devátý. „Byl to super víkend. Připsal jsem si první body a perfektně si zazávodil. Nejhezčí zážitel jsem ale měl z prvního dopoledního souboje, kdy jsme se předjížděli s Milanem Vaňkátem. Asi třikrát jsme si vyměnili místa, nádhera“, řekl Ivan. Pro bod si dojel i podruhé Milan Vaňkát. „Dostal jsem ránu od prostějovského Tomáše Kučery a šel ven. Vrátil jsem a dostal se před ně. Dnes to bylo maximum“, dodal Milan. Prostějovský Tomáš Kučera si přece jen spravil chuť, když dopoledne pro něho závod skončil tak brzy. Tentokrát dojel do cíle sice třináctý, ale zazávodil si dobře.

Bohumil Pfeifer měl smůlu. Auto raději zastavil dvě kola před cílem. „Vůz přestal zatáčet, měl vibrace, tak jsem raději odstoupil ze závodu. V pátek večer to vypadalo hůř. Přiznám se, že ten kotrmelec mě docela vyděsil, ale dnes už jsem v té zatáčce nebál“, řekl Bohumil. Do cíle nedojel ani Matouš Kubů. Druhý závod začal dobře, ale v závěru byl příliš rychlý a vůz opřel o svodidla. Do cíle nedojel ani Tomáš Kučera z Brna, který skončil po třech kolech.

Výsledky.

2. závod:

  1. Brejla 27:24,817
  2. Pekař  –0,895
  3. Nemec  –1,778
  4. Navrátil  –3,520
  5. Ivoševič  –10,984
  6. Skalický  –18,777
  7. Kárný  –23,547
  8. Bareš  –24,571
  9. Trejbal  –25,114
  10. Vaňkát  –38,210
  11. Kučera (16) –47,499

Pořadí v poháru po dvou podnicích:

  1. Navrátil 61
  2. Nemec 53
  3. Brejla 50
  4. Ivoševič 44
  5. Skalický 27
  6. Pekař 18
  7. Vaňkát 18
  8. Bareš 13
  9. Kárný 12
  10. Rybarczyk 8

Goddwil Media